Verilerinizi para olarak kullanmayı düşündünüz mü?

Gelen kutumuzdaki iletiler ve e-postalar, akıllı telefonlarımızdaki fotoğraflar ve sosyal medya gönderilerimiz gibi kişisel verilerin miktarı hızla artıyor. Hiç bu verilerin tam miktarını ve değerini hesapladınız mı? Muhtemelen bu soruyu cevaplamadan önce kendinize başka bir soru sormalısınız: Verilerinizi kullanarak alışveriş yapmayı kabul eder misiniz? Biz de bunu anlamaya çalıştık ve bunun için Londra’da bir mağaza açtık.

Gelen kutumuzdaki iletiler ve e-postalar, akıllı telefonlarımızdaki fotoğraflar ve sosyal medya gönderilerimiz gibi kişisel verilerin miktarı hızla artıyor. Hiç bu verilerin tam miktarını ve değerini hesapladınız mı? Muhtemelen bu soruyu cevaplamadan önce kendinize başka bir soru sormalısınız: Verilerinizi kullanarak alışveriş yapmayı kabul eder misiniz? Biz de bunu anlamaya çalıştık ve bunun için Londra’da bir mağaza açtık.

Paranın geçerli olmadığı bir mağaza

Kaspersky Lab olarak sadece kendimiz için değil diğer insanlar için de bu sorulara cevap bulmaya karar verdik. Bu nedenle Veri Doları Dükkanı’nı (Data Dollar Store) açtık. Bu mağaza, insanların yalnızca veri karşılığında alışveriş yapabildiği tek gezici mağazadır. Verilerin kullanıldığı bu para birimine “Veri Doları” adını verdik. Mağazamız, 6 ve 7 Eylül tarihlerinde Londra’nın ünlü sokak sanatçısı Ben Eine tarafından tasarlanan özel tişörtler, kupalar ve baskıları satmak için Londra’nın hareketli ve yaratıcı merkezi Shoreditch’de 2 gün boyunca açık kaldı.

Zor bir karar

Hiç para harcamadan bir tasarımcının promosyon ürünlerini satın almak istemez misiniz? Tabii ki isterseniz! Bu fikir, ilk önce mağazadaki bazı müşterileri de çok heyecanlandırdı. Ancak bu ürünlerin karşılığında sizden bazı kişisel WhatsApp sohbetlerinizi veya fotoğraflarınızı vermenizi istesek ve bu verileriniz iki gün boyunca mağazanın önünden geçen kişilere bir ekrandan gösterilse kararınızı değiştirir miydiniz? Muhtemelen bu alışverişe şimdiden kuşkuyla bakmaya başladınız. Yine de gerçekten para ödemeden bazı özel promosyon ürünlerine sahip olmak da cazip bir fikir… Bu herkesin kolaylıkla alabileceği bir karar değildir.

Gerçek fiyatı ne kadar?

Aslında, bu seçimi sıklıkla yapıyoruz, sadece bunu yaptığımızı fark etmiyoruz. Sosyal ağ platformlarını kullanma veya film izleme karşılığında verilerimizi toplayıp, bunları işleyerek satan hizmetlere abone oluyoruz. Çoğunlukla bu hizmetlerin hüküm ve koşullarını bile okumadan özel verilerimizi herkesle paylaşmayı kabul ediyoruz. Veri Doları Mağazası’nı açmamızın amacı bunu daha görünür hale getirerek bu konudaki farkındalığı arttırmaktı.

Burada anlaşılması gereken en önemli şey şudur: Verilerinize ne kadar değer verirseniz fiyatları o kadar artar. Bu nedenle gelecekte özel hayat ve kişisel bilgilerin varlığını sürdürebilmesi için verilerinize gereken değeri verin ve onları doğru şekilde koruyun.

Ulusal Siber Güvenlik Farkındalık Ayındayız!

Resmi olarak Ulusal Siber Güvenlik Farkındalık Ayı başladı (Avrupa’da katıldığı için uluslararası demek daha doğru olur). Kaspersky Lab; siber güvenlik eğitimi, çevrimiçi güvenlik ve gizliliği teşvik etmek için ilerici ve global bir çabaya dönüşen bu girişimin Öncüsü olmaktan gurur duyar.

İpuçları