Haftanın ipucu: Veritabanı güncelleme sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?

Güvenlik çözümü kurmak önemlidir ancak işinizin bununla bittiğini düşünmemelisiniz. Antivirüs veritabanlarınızı güncel tutmak da ilk kurulum kadar önemlidir. Kaspersky Lab ürünleri, otomatik olarak güncellense de bazen belirli sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bu makalede bu sorunları nasıl çözebileceğinizi anlatacağız.

Güvenlik çözümü kurmak önemlidir ancak işinizin bununla bittiğini düşünmemelisiniz. Antivirüs veritabanlarınızı güncel tutmak da ilk kurulum kadar önemlidir. Kaspersky Lab ürünleri, otomatik olarak güncellense de bazen belirli sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bu makalede bu sorunları nasıl çözebileceğinizi anlatacağız.

Güvenlik çözümü pencereniz kırmızı renge döner ve “Veritabanı güncel değil” uyarısını gösterirse,

veya “lisans sorununuz” varsa yazılımınızı manuel olarak güncellemeyi deneyebilirsiniz. Bunu yapmak için ekranın sağ alt köşesindeki program simgesine tıklayın ve “Update” (Güncelle) seçeneğini seçin.

Bu işlem işe yaramaz ve pencere güvenli yeşil rengine dönmezse aşağıdakileri uygulamalısınız:

1. Sistem tarihini kontrol edin: PC’nizin tarihi ileri bir tarihe ayarlanmış olabilir. Bu durum, yeni veritabanlarını indirdikten sonra bunları sistem verileriyle karşılaştıran güvenlik çözümünüz için karışıklığa neden olur ve ürününüz veritabanlarının güncel olmadığını düşünür. Doğru tarihi girdiğiniz anda sorun çözülür.

2. Proxy sunucu ayarlarınızı doğru şekilde ayarlayın Bunu yapmak için ürününüzün ayarlar penceresini açın ve Additional (Ek Ayarlar)->Network Settings(Ağ Ayarları)->Proxy Server Settings (Proxy Sunucu Ayarları) ögesine tıklayın.

3. Tarayıcınızın proxy ayarlarını varsayılan değerlere döndürün. Buradan Internet Explorer, Google Chrome ve Firefox için bu işlemi nasıl yapacağınızı öğrenebilirsiniz.

4. Bu makaledeki bağlantıları takip ederek Kaspersky Lab kullanılabilir güncelleme sunucusunun olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Bu bağlantılardan hiçbirine erişim sağlayamıyorsanız, bilgisayarınıza Kaspersky Lab kaynaklarına erişimi engelleyen bir virüs bulaşmış olabilir. Bu durumda Kaspersky Virus Removal Tool aracını indirerek sistem taraması yapmalısınız.

5. Dizüstü bilgisayar kullanıyorsanız güvenlik çözümünüzün enerji tasarrufu ayarlarını kontrol edin. Bu işlem için Settings (Ayarlar)->Performance(Performans) penceresini açın. Enerji tasarrufu ayarınız “Pil gücüyle çalışırken planlı görevleri devre dışı bırak” olarak ayarlanmışsa antivirüs programınız cihazınız prize takılana kadar antivürüs veritabanlarını güncellemez.

6. Update Settings’i (Güncelleme Ayarları) açın ve programı çalıştırmak için hangi erişim haklarının kullanıldığını kontrol edin. Bu işlem için Settings (Ayarlar)->Additional (Ek Ayarlar)->Update setting (Güncelleme Ayarları)->User account Settings (Kullanıcı Hesabı Ayarları) ögesini açın. Burayı açarken yönetici hesabını seçmeniz gerekir.

Bu ipuçlarının yeterli olmadığı bir sorunla karşılaştıysanız lütfen Bilgi Veritabanı‘mızı ziyaret edin veya teknik destek hizmetlerimize e-posta gönderin.

Kripto paranın sorunları ve riskleri

Kripto para, temelde WebMoney veya PayPal gibi elektronik para birimleriyle aynıdır. Bu durum kripto para konusunda da klasik elektronik ödeme sistemleriyle aynı sorunların yaşandığı anlamına gelir.

Ancak kripto para birimine özgü çalışma ilkeleri, sorun çıkma ihtimalini arttırarak daha rahatsız edici olabilir. Ayrıca kripto paraya özgü bazı riskler yine bu çalışma ilkelerinden kaynaklanmaktadır.

İpuçları