Facebook WhatsApp’ı Satın Aldı: Uygulamayı Kullananlar Açısından Bunun Etkileri

Facebook’un WhatsApp’ı satın alması rekor boyuttaki ödemeden dolayı dün haber başlıklarını süsledi. 450 milyon aktif kullanıcısı olan şirket için ödenen 19 Milyar dolar, kullanıcı başına yaklaşık 42 dolara denk geliyor!

Facebook’un WhatsApp’ı satın alması rekor boyuttaki ödemeden dolayı dün haber başlıklarını süsledi. 450 milyon aktif kullanıcısı olan şirket için ödenen 19 Milyar dolar, kullanıcı başına yaklaşık 42 dolara denk geliyor! WhatsApp uygulaması için alınan yıllık 1 dolar servis ücreti göz önüne alınırsa bu satın almanın maliyetini karşılaması kısa veya orta vadede pek mümkün gözükmüyor. Doğal olarak, uygulama içi reklamların WhatsApp içinde daha sık görülmeye başlayacağını düşünebiliriz. Hatta gizlilik ihlal eden izleme araçları ve mesaj tarama (Gmail’i düşünün) gibi özellikler de gündeme gelebilir. Yoksa WhatsApp’ın alternatifini aramak için doğru zaman mı?

Öncelikle panik yapmayın. Bu soru için henüz çok erken. Satın alma konusundaki blog yazılarında gerek Facebook kurucusu Mark Zuckerberg gerekse WhatsApp’ın patronu Jan Koum WhatsApp’ın kendi bağımsız yönetim politikaları ile ayrı bir şirket olarak kalmaya devam edeceğini belirttiler. Jan Koum’un daha önce reklam tabanlı kazanç modelini benimsememesiyle adını duyurmuş olduğunu göz önüne alırsak, WhatsApp içinde reklamlar veya analitik uygulamaları yakın zamanda göreceğimizi sanmıyoruz. Elbette her şeyin zamanla değiştiği gibi bu durumda zamanla değişebilir Ancak WhatsApp gemisinden inmeye karar verdiyseniz mükemmel bir alternatif bulmak ve arkadaşlarınızı ikna etmek için önünüzde daha çok zaman var.

Mesajlarınızn gizliliği hakkında endişe etmenize gerek yok

İkinci olarak, mesaj gizliliği hakkında endişe etmeniz için yeni bir neden yok. Dürüst olmak gerekirse, WhatsApp hiç bir zaman gerçekten gizli bir mesajlaşma aracı olmadı. Hatta geçmişte araya girip dinlemeyi mümkün kılan pek çok veri hırsızlığı olayı da yaşandı. WhatsApp şu anda yeterli bir kriptolama sistemi kullanıyor ve servis sahiplerinin belirttiğine göre mesajlar alıcılarına iletildikten sonra sunucularda saklanmıyor. Yani Facebook veri tarayıcılarının mesaj geçmişinizi kurcalamasından endişe etmenize gerek yok. Ayrıca gizli mesajlaşma için özel araçlar mevcut ve Facebook’un WhatsApp’ı satın almasının mesaj gizliliği ile bir ilgisi yok. Eğer üçüncü partilerin mesajlarınızı okumasından endişeleniyorsanız daha çok NSA ve benzeri kurumlara odaklanmalısınız.

Özetlemek gerekirse, acil bir şekilde WhatsApp’ı bırakıp başka bir mobil mesajlaşma platformuna geçmenize gerek yok. Facebook, WhatsApp veya eposta hangi yolla olursa olsun gizli verilerinizi kriptolamadan standart iletişim kanalları üzerinden göndermemelisiniz. Verilerinizi meraklı gözlerden sakınmak için özel güvenlik araçları kullanmayı tercih edebilirsiniz. Yakın gelecekteki esas tehlike ise, “WhatsApp hesabınızı onaylayın” veya “WhatsApp içinden Facebook reklamlarını kaldırma seçeneği” gibi sahte epostalar veya mesajlar olacaktır. Bu tür mesajlar kesinlikle zararlı linkler içeriyordur ve eğer bunlara tıklarsanız cihazlarınıza virüs bulaşabilir veya verilerinizi çalmak için siz bir oltalama sitesine yönlendirebilir. WhatsApp ve Facebook bu tür mesajlar göndermeyeceklerdir. Bu nedenle böyle dolandırıcılıkların kurbanı olmayın.

 

İpuçları