Ağustos 2, 2017

Haftanın ipucu: Teknik destek için rapor nasıl hazırlanır

İpuçları Öneri Ürünler

Bir sorun yaşadığınızda ve teknik destek almaya çalıştığınızda, teknik ekibin size soracağı teknik bir soru hevesinizi kırabilir. Eğer sorununuzu foruma yazacaksanız veya teknik destek için arayacaksanız, uygulama içerisinden nasıl rapor alındığını bilmenizde fayda var.

Uygulama raporları, uygulamanın nasıl çalıştığı, ne yaptığı ve hataya neyin sebep olduğunu içerir. Operasyon raporları daha fazla ek bilgi verir ve yardımcı olmak isteyenlere “bir şey çalışmıyor, yardım edin!” cümlesinden daha bilgi sağlar. Raporlar, geliştiriciler için oluşturulur. Böylece sorunun ne olduğu ve bir dahaki sürümlerde nereleri düzeltmeleri gerektiği hakkında bilgi verir.

Teknik destek uzmanları bu raporlara sahip olduğu zaman size çok daha hızlı yardımcı olabilirler. Bu gönderide de, uygulama operasyon raporunu nasıl oluşturacağınızı göstereceğiz.

Bileşen işleyişi raporu

1. Kaspersky Internet Security 2017’de, Ayarlar – Ek – Raporlar ve Karantina kısmına gidin ve Kritikal Olmayan Olayları Raporla seçeneğine tıklayın.

2. Hata aldığınız işlemi tekrar edin. Mesela, veri tabanını güncellerken hata alıyorsanız, tekrar veri tabanını güncellemeye çalışın.

3. Uygulamanın ana penceresinden Daha Fazla Araç – Raporlar – Detaylı Raporlar’ı seçin.

4. Detaylı raporlar penceresinden bileşenin adını seçin. Mesela güncellemeleri seçin ve dışa aktara basın.

5. Raporu kaydedin.

6. 1. Adımda yaptığını kritik olmayan olayları raporla seçeneğinden seçiminizi kaldırın.

Bu kadar. Raporunuz hazır. Bir şey istendiği gibi çalışmadığı zaman teknik destek talebi açabileceğiniz en uygun yer My.Kaspersky‘dir. Bunun için ücretsiz kayıt olmanız gerekiyor.

Raporlar hakkında detaylı bilgi için veri tabanımıza göz atabilirsiniz.