Teslimat ödemesi dolandırıcılığı

İnsanlar ödeme yapmaları için postalama hizmeti veren sahte bir web sitesine yönlendirildikleri, paket teslimatı için de ödeme talepleri içeren kimlik avı e-postaları alıyor.

2019 itibariyle, dünyadaki tüm perakende satışların %14,1’i online olarak gerçekleşti ve bazı dijital satın alma istatistikleri, dünya çapında 1,92 milyar dijital alıcının çeşitli dağıtım hizmetleri aracılığıyla ürün aldığını gösteriyor. Ortalama olarak, herhangi bir alıcı yılda 19 teslimat alıyor.

2020 rakamlarının çok daha yüksek gelmesi muhtemel. Evlerimizde kaldığımız bu yılda, tüketicilerin tek bir günde birkaç teslimat alması veya hangi paketlerin, teslimatın hangi aşamasında olduğunu takip etmekte zorlanması artık sıradanlaştı.

Dolandırıcılar e-posta yoluyla rastgele kişilerden teslimatlarını tamamlamak için, genellikle sadece birkaç dolar gibi küçük bir ekstra meblağ ödemelerini istiyorlar. Gelen mesaj, paketin tanımlanmasını imkansız hale getiriyor ve dolandırıcılar insanların bunalmış, dalgın, aceleci veya sadece meraklı olma ihtimallerine güveniyorlar. Ve alıcı kişi, ödemeyi yapabileceği sahte bir postalama hizmeti web sitesine yönlendiriliyor.

Bir teslimat hizmetinden gelen mesaj

Dolandırıcılık, iyi bilinen bir teslimat hizmetinden geliyormuş gibi görünen bir e-posta bildirimiyle başlar. Mesajlar çeşitli dillerde gönderilir ve mesajların geldiği iddia edilen posta hizmetlerinin adları bölgeye göre değişir. Buradaki taklitler mükemmel değildir. Diğer uyarı işaretlerinin yanı sıra, incelediğimiz tüm kimlik avı örnekleri, resmi postalama hizmeti e-posta adreslerinden hiçbiriyle ilgisi olmayan, rastgele adreslerden gönderilmişti.

Çok sayıda dilde, tanınmış çeşitli postalama hizmetlerinden geliyormuş gibi görünen kimlik avı e-postaları

Bildirime göre, yanlış adres, öngörülemeyen masraflar için ekstra ücretler veya diğer bazı belirsiz makul nedenlerden dolayı bir sipariş teslim edilemiyor.

Bir postalama hizmetinden gelen mesajlara benzeyen, alıcının paket teslimatı için fazladan ödeme yapmasını isteyen kimlik avı e-posta örnekleri

Alıcıdan daha sonra, sözde teslimatı tamamlamak için küçük bir miktar (3€’yu geçmemek üzere) ödemesi isteniyor. Dolandırma amaçlı postayı gönderenler, bir teslimat hizmeti web sitesine benzeyen, ancak aslında bir kimlik avı sayfasına yönlendiren bir bağlantı kullanıyorlar.

Oltayı yutan kullanıcılar bağlantıya tıklıyor. Doğrudan ödeme sayfasına gidip, istendiği gibi kişisel bilgilerini ve banka kartı bilgilerini giriyorlar. Son olarak da bir metin mesajı aracılığıyla bir doğrulama kodu sağlamış oluyorlar.

Sahte web sitesinde, kullanıcılardan bazı kişisel bilgiler, banka kartı bilgileri ve son olarak işlemi doğrulamak için bir metin mesajı aracılığıyla bir kod girmeleri istenir

 

Paranızı nasıl güvende tutabilirsiniz?

Paranızı dolandırıcılardan korumak kesinlikle sizin elinizde. Bunu sağlamak için aşağıdaki birkaç temel dijital hijyen kuralına uyun:

  • Teslimatlarınızın temel bilgilerinin kaydını tutun. Hepsini hatırlayamayacağınız kadar çok sipariş verirseniz, basit bir dosya oluşturun veya bekleyen siparişlerin bir listesini tutun.
  • Yasal ve doğru olduklarından tamamen emin değilseniz, e-postalardaki bağlantılara tıklamaktan kaçının ve böyle bir bağlantıya tıkladığınızda açılan bir sayfaya asla kişisel veya ödeme bilgileri girmeyin.
  • Şüphelendiğiniz durumlarda neler olup bittiğini öğrenmek için telefon ile teslimat servisiyle iletişime geçin. Ayrıca bir paketin takip numarasını siparişte veya sevkiyat onayında bulabilir ve hizmetin resmi web sitesinde teslimat durumunu kontrol edebilirsiniz.
  • Kimlik avı ve online sahtekarlığa karşı korumalı güvenilir bir antivirüs çözümü kurun. Örneğin, Kaspersky Internet Security, kullanıcıları tehditler konusunda anında uyardığı için harika bir alternatiftir.

İpuçları