Yeni Kaspersky Safe Kids araştırması, 2021 yazında çocukların en çok ilgilendiği çevrimiçi içerikleri ortaya çıkardı. Bu süre zarfında TikTok, YouTube ve WhatsApp çocukların en çok zaman geçirdiği uygulamalar listesinde yer aldı. Instagram'ın çocuklar arasındaki popülaritesi düşmeye devam ederken Eurovision popüler hale geldi, Brawl Stars popülerlik açısından Roblox'u geride bıraktı.

Yaz tatili, okul, ders ve ödev olmadığı için dinlenmek ve eğlenmek için en iyi zaman. Bu dönemde çocukların çeşitli içerikleri tüketmek, blogger izlemek, çevrimiçi oyun oynamak ve arkadaşlarıyla sohbet etmek için daha fazla zamanı oluyor. Kaspersky, 2021 yazında çocukların ilgi ve ihtiyaçlarının nasıl değiştiğini keşfetmek üzere tümü Kaspersky Safe Kids kullanıcıları tarafından gönüllü olarak sağlanan arama sorgularını ve popüler Android uygulamalarıyla web sitesi kategorileri gibi anonim verileri analiz etti.

Türkiye’de Android cihaz kullanan çocuklar en çok zamanı YouTube'da geçirdi (%35,3). TikTok’un payı %9,7, WhatsApp'ın payı %14 oldu. Çocukların ilgilendiği ana etkinliklerde videolar ve YouTube, özellikle de video oyunlarıyla ilgili sorgular öne çıktı (%22). Yaz aylarında küreel ölçekte en popüler oyun Minecraft (%25,9) olurken, Brawl Start (%4,9) Roblox'u (%4,6) geride bıraktı.

Çocuklar arasında bir başka öne çıkan trend müzik oldu. YouTube'daki tüm internet aramalarının neredeyse beşte biri (%18,4) sanatçılara ve kliplere ayrıldı. Bu yazın en popüler parçası Masked Wolf'tan Astronaut In The Ocean olurken, Ariana Grande ve Lil Nas X en ünlü sanatçılar oldu.

İlginç bir şekilde Eurovision Şarkı Yarışması da çocuklar ve ergenler arasında popüler oldu. Bu yılın kazananları İtalyan grup Måneskin, dünyanın en popüler genç gruplarından biri haline geldi. YouTube'da çocuklar en çok Beggin', I WANNA BE YOUR SLAVE ve Eurovision ödüllü ZITTI E BUONI şarkılarını aradı.

Diğer internet trendleri arasında, yeni oyuncaklar Simple Dimple ve Pop It'in patlayıcı popülaritesi dikkat çekti. TikTok ve YouTube'da bu oyuncaklarla ilgili birçok inceleme ve içerik çıktı.

Kaspersky Web İçerik Analizi Uzmanı Anna Larkina, şunları söyledi: “Araştırma, çocukların aynı tür içerikleri izlemeye devam ettiğini, ancak ana karakterlerin değiştiğini gösteriyor. Örneğin, İtalyan rock yıldızı Måneskin BTS'in, Friday Night Funkin' oyunu Among Us’ın yerini aldı. Rakamlar aynı zamanda müziğin çocukların ilgisini spordan daha fazla ilgilendirdiğini gösteriyor. Euro 2020 ve Tokyo Olimpiyatları gibi küresel etkinlikler bile onların dikkatini çekmeye yetmedi.”

Çocukların olumlu bir çevrimiçi deneyim yaşamalarını sağlamak için Kaspersky, ebeveynlere şunları öneriyor:

  • Birlikte sörf yapın ve öğrenin. Çocukların çevrimiçi ortamda nerede vakit geçirdiklerini görün ve onları en iyi şekilde nasıl güvende tutabileceğinizi keşfedin.
  • Ebeveyn denetimi uygulamalarını indirin. Bu tür uygulamaların nasıl çalıştığını ve çevrimiçi ortamda güvende kalmak için neden bunlara ihtiyaç duyduklarını açıklamak üzere bu konuyu çocuğunuzla konuşun.
  • Çevrimiçi güvenlik önlemleri hakkında çocuklarla iletişim kurmaya daha fazla zaman ayırın. Çocuklarınıza nelerin hiçbir koşulda internette yayınlanmaması gerektiğini ve nedenlerini anlatın.

Kaspersky hakkında

Kaspersky, 1997 yılında kurulan dünya çapında bir siber güvenlik ve dijital gizlilik şirketi. Kaspersky’nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik uzmanlığı, dünya genelindeki işletmeleri, önemli altyapıları, devletleri ve tüketicileri korumak için güvenlik çözümlerini ve hizmetlerini sürekli olarak dönüştürüyor. Şirketin kapsamı güvenlik portföyü, sofistike ve gelişen dijital tehditlerle savaşmak için önde gelen uç nokta korumasını ve bir dizi özel güvenlik çözümünü ve hizmetini içerir. 400 milyondan fazla kullanıcı Kaspersky teknolojileri tarafından korunuyor ve 240.000 kurumsal müşterinin kendileri en önemli varlıklarını korumasına yardımcı oluyoruz. Daha fazla bilgi için www.kaspersky.com adresini ziyaret edin.

Bilgi için: F5 İletişim Yönetimi- LEWIS+ Partner – 0216 349 40 43 – kaspersky@f5-pr.com 

Meltem Altan – 0538 495 2118 / meltemaltan@f5-pr.com

Bu yaz çocuklar internette neyle ilgilendi?

Yeni Kaspersky Safe Kids araştırması, 2021 yazında çocukların en çok ilgilendiği çevrimiçi içerikleri ortaya çıkardı. Bu süre zarfında TikTok, YouTube ve WhatsApp çocukların en çok zaman geçirdiği uygulamalar listesinde yer aldı.
Kaspersky Logo